Potrzebujesz pomocy? Zadzwoń! +48 576 142 509 Sklep online Twój koszyk

Bieganie pogromcą cellulitu!

Strona główna » Blog » Bieganie pogromcą cellulitu!

Brak aktywności fizycznej główną przyczyną występowania cellulitu

Cellulit swym wyglądem przypominający zwykle pofałdowaną skórę pomarańczy, atakujący głównie brzuch, uda, pośladki oraz ramiona to niechciany defekt kosmetyczny, który dotyka niemal każdą kobietę – bez względu na to czy mamy kilka kilogramów za dużo, czy też zawsze należałyśmy do szczupłych osób. Z problemem cellulitu walczy ponad 80% kobiet, zwykle zaczyna on atakować panie już po 20 roku życia – a czasem nawet wcześniej. Przyczyn powstawania cellulitu jest wiele. Do najczęściej wymienianych z nich należą niewłaściwa dieta, stres oraz coraz częściej występująca wśród społeczeństwa całkowity brak lub zbyt mała aktywność fizyczna.

Siedzący tryb życia oraz brak ruchu to główni sprzymierzeńcy cellulitu! Kiedy nasze mięśnie nie pracują – krążenie staje się o wiele słabsze, spada także szybkość przemiany materii, a co za tym idzie – następuje utrata jędrności oraz zatrzymywanie się wody w tkankach. Następstwem jest pofałdowana, o nierównym rozmieszczeniu tłuszczu tkanka podskórna – przypominająca swym wyglądem skórę pomarańczy.

Bieganie a cellulit

Cellulit na brzuchuBieganie to jedna z najstarszych oraz najpopularniejszych form aktywności fizycznej. Biegać możemy niemal wszędzie – ponadto nie potrzebujemy do tego specjalistycznego sprzętu oraz nie musimy za to płacić więc można śmiało powiedzieć, że jest dostępna dla każdego. Bieganie wpływa idealnie na cały organizm, gdyż poprawia kondycje fizyczną oraz krążenie krwi, przyspiesza przemianę materii, pozwala spalić nadmiar kalorii, wzmocnić oraz ujędrnić wszystkie grupy mięśniowe ze szczególnym uwzględnieniem okolic brzucha, ud oraz pośladków – będących miejscami szczególnie narażonymi na powstawanie cellulitu.

W jaki sposób biegać, aby pozbyć się cellulitu?

Otóż do biegania należy odpowiednio się przygotować, zwłaszcza jeśli bardzo dawno – lub nigdy – tego nie robiliśmy.
Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek jak biegać, aby skutecznie pozbyć się cellulitu lub wyraźnie go zmniejszyć:

  • Powinniśmy biegać kilka razy w tygodniu – najlepiej trzy do czterech razy. Codziennie bieganie nie jest wskazane, ponieważ nasze mięśnie potrzebują także odpoczynku i czasu na regenerację.
  • Warto biegać około 45 minut jednorazowo, z uwzględnieniem rozgrzewki – po to aby uniknąć niechcianych kontuzji oraz urazów, a także ćwiczeń rozciągających po zakończonym treningu- co pozwoli zminimalizować nieprzyjemne ,, zakwasy” następnego dnia.
  • Bardzo skuteczne są tak zwane interwały – polegające na naprzemiennym truchcie, w trakcie którego odpoczywamy oraz sprincie- kiedy to jesteśmy w stanie spalić jak najwięcej kalorii

Czy bieganie zwalcza cellulit?

bieganie a cellulitBieganie wykazuje bardzo skuteczne działanie w walce z cellulitem. Jest ono uznawane za jedną z najskuteczniejszych aktywności ocenianą wyżej od aerobiku czy jazdy na rowerze, podczas której pracują głównie mięśnie nóg. Z kolei podczas biegania zaangażowane są wszystkie grupy mięśniowe całego ciała.

Pamiętajmy jednak, że nasze mięśnie bardzo szybko przyzwyczajają się do monotonnych ciągle tych samych ruchów – dlatego bardzo ważne jest aby oprócz biegania naprzemiennie wykonywać także inne rodzaje ćwiczeń na cellulit. Doskonałą alternatywą dla biegania może okazać się – angażujące także całe ciało – pływanie, które możemy wykonywać naprzemiennie z bieganiem.

Chociaż bieganie na cellulit działa jak bardzo skuteczna broń, to jednak dzięki stosowaniu odpowiedniej, zdrowej diety, unikaniu nadmiaru soli oraz cukru, a także wykorzystując odpowiedni krem antycellulitowy (np. SINIAL) i masaże poprawiające ukrwienie i krążenie w tkankach – jesteśmy w stanie walczyć z pomarańczową skórą jeszcze skuteczniej! Jeśli połączymy wszystkie dostępne działania antycellulitowe to mamy ogromne szanse na wyraźne zmniejszenie lub całkowite wyeliminowanie go z naszego życia.

 

Bibliografia

1. Martini MC. Kosmetologia i farmakologia skóry, 2007
2. Sylwia Orzechowska, Bartosz Trybulec, Efektywność masażu bańką chińską w leczeniu cellulitu u kobiet, 2015
3. Magdalena Ciupińska, Irena Eris, Anna Frydrych, Kosmetologia pielęgnacyjna i lekarska, 2010
4. Bruce E. Katz, Modelowanie sylwetki, 2012.
5. Wollina U, Gildman A, Berger U. Esthetic and cosmetic dermatology, 2008

1 głosów

Komentarze

Opinie o Sinial - od naszych klientów

Informacje o wysyłce: Brak opóźnień, wysyłka realizowana w ciągu 24h.

Poczekaj!
Chcesz rabat 10%?

Jesteśmy pewni, ze nasze produkty są najwyższej jakości i będą odpowiadać Twoim oczekiwaniom. Dlatego też, by zachęcić Cię do wypróbowania naszego produktu, którego jakość gwarantujemy, dajemy Ci rabat 10%.

10RABAT2017

Tak, chcę!