Potrzebujesz pomocy? Zadzwoń! +48 576 142 509 Sklep online Twój koszyk

Jaka dieta na cellulit? Jadłospis antycellulitowy

Strona główna » Blog » Jaka dieta na cellulit? Jadłospis antycellulitowy

Decydując się na stosowanie najlepszego kremu antycellulitowego, a nawet korzystając ze specjalistycznych zabiegów, koniecznym elementem walki z pomarańczową skórką jest dieta. Nie musi być to specjalna dieta na cellulit. Wystarczy przestrzegać kilku prostych zasad, a niezdrowe elementy, zastąpić alternatywą. Zmiana jadłospisu nie musi być katorgą, a wręcz nie może nią być! Nie mają to być chwilowe zmiany, ale faktyczne, długofalowe przyzwyczajenia.

Jaka dieta na cellulit? Ogólne zasady

Zacznijmy od ogólnych zasad. Najważniejsze to sięgać po produkty lekkie, pełnowartościowe, zrezygnować z potraw tłustych, wysokoprzetworzonych i fast-foodów. Ponadto powinno się spożywać 4 – 5 posiłków dziennie, ale niewielkich. Naszym celem jest redukcja komórek tłuszczowych, ale też odżywienie organizmu, dzięki czemu będzie dobrze funkcjonował, a skóra i naczynka będą mocne. Istotne jest też poprawienie krążenia, detoksykacja i usunięcie nadmiaru wody z organizmu. Wszystkie te czynniki pomogą nam pozbyć się pomarańczowej skórki.

Dieta przeciw cellulitowi – co jeść, a czego unikać?

Jak już wspomniano, nieodpowiednie produkty w diecie można zastąpić zdrowszymi odpowiednikami.

Picie wody a cellulit

Walka z cellulitemZacznijmy od napojów. Unikać powinno się przede wszystkim tych słodzonych i gazowanych. Niekorzystnie zadziałają też duże ilości kawy. Zamiast tego w jak największym stopniu warto wybierać wodę i zieloną herbatę. Woda wspomaga proces detoksykacji oraz usuwania komórek tłuszczowych. Dostarczanie odpowiednich ilości wody ma ogromne znaczenie w codziennej walce z cellulitem.

Zielona herbata może stanowić świetny zamiennik dla kawy. Parzona przez kilka minut (nie dłużej) pobudza organizm. Dodatkowo stanowi świetne źródło teobrominy – to składnik, który skutecznie pobudza proces lipolizy. Znajdziemy tu również witaminy: A, B, C, E, K i PP. Zielona herbata to też bogate źródło cynku i potasu. Nie tylko przyśpiesza usuwanie komórek tłuszczowych, ale również zapobiega ich ponownemu gromadzeniu.

Zdrowe tłuszcze

Walcząc z cellulitem, należy zrezygnować z potraw tłustych i przetworzonych. Nie oznacza to jednak, że całkowicie mamy wyeliminować ten element z diety. Jadłospis powinien zawierać zdrowe tłuszcze, zawierające kwasy tłuszczowe omega. Są one niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania, między innymi budują warstwę ochronną skóry.

Zredukuj ilość soli

Sól powoduje gromadzenie wody w organizmie, co z kolei może powodować pojawianie się cellulitu. Dlatego warto ograniczyć jej ilość w diecie. Skutecznie zastąpimy ją wieloma innymi przyprawami. Nie tylko poprawią smak dań, ale wiele z nich wykazuje cenne właściwości. Świetnym przykładem jest kurkuma. Działa detoksykująco, redukuje obrzęki i pobudza krążenie.

Cukier

Podczas walki z cellulitem zrezygnować należy z cukrów – czyli przede wszystkim ze słodzonych napojów oraz słodyczy. Alternatywą dla tych ostatnich mogą być banany. Zawierają cynk i potas, które są sprzymierzeńcami w walce z cellulitem. Oczywiście, trzeba znać umiar, gdyż te owoce zawierają bardzo dużo cukru. Jeżeli jednak w chwili słabości mamy sięgnąć po coś słodkiego, to lepiej, żeby był to właśnie banan, a nie typowe słodycze. Produkty, które zawierają więcej cukru, powinno się jeść do południa, gdyż wtedy zdążymy je spalić.

warzywa w walce z cellulitem

Warzywa – Twój sprzymierzeniec

Ogromnym sprzymierzeńcem w walce z cellulitem są warzywa. Nie zawierają dużo kalorii, a bogate są w witaminy i mikroelementy. Warto zwrócić szczególną uwagę na te, zawierające potas. Mowa to o na przykład pomidorach, sałacie i ziemniakach. Doskonale w codziennej diecie sprawdzą się również brokuły, buraki, szparagi. Nie zapominajmy tez o kiełkach, które mogą urozmaicić śniadania, sałatki kanapki. Kiełki fasoli zawierają szereg witamin: A, B, C, D, E i K, a także kwas foliowy, żelazo, wapń, magnez i cynk.

Podsumowanie

Zastanawiasz się, jak działa dieta dukana a cellulit? Zastanawiasz się, jaka byłaby najlepsza dieta na cellulit na udach? Zamiast szukać diet specjalnie skomponowanych pod ten problem, wykluczających wiele produktów i będących katorgą, po prostu zacznij odżywiać się zdrowo. Zmień swoje nawyki żywieniowe tak, aby nie był to przymus. Taki jadłospis pozytywnie odbije się nie tylko na efektach walki z cellulitem, ale też na zdrowiu oraz ogólnym samopoczuciu.

15 głosów

Komentarze

honorata - 2018-11-12 06:21:42

Zdrowa dieta to podstawa dobrego samopoczucia i wyglądu. Doskonale zdaję sobie z tego sprawę, a mimo tego i tak ciągle jem fast-foody i tłuste jedzenie. W końcu muszę wygrać z moim apetytem i zmienić nawyki żywieniowe. Tylko jak? :/

Marika - 2018-11-08 16:00:20

Warzywa to zdecydowanie podstawa. Mimo wszystko w polskich domach nadal bardzo rzadko je się głównie tylko ziemniaki na obiad, a na śniadania i kolacje tylko nabiał i mięso. Nie dziwię się, że tak wiele kobiet ma cellulit. :(

Sara - 2018-11-06 15:15:47

Zdrowa dieta to sprawa, która jest ważna nie tylko w momencie pojawienia się cellulitu, ale w ogóle. Dzięki zdrowej diecie można mieć lepsze samopoczucie, lepszy układ odpornościowy i w ogóle czuć się lepiej. No i ograniczyć cellulit - co tutaj chyba jest i tak najważniejsze. :)

Natala - 2018-11-02 11:53:35

Staram się zdrowo odżywiać od zawsze, ale konkretne wskazówki zdecydowanie się przydadzą... dlatego ten artkuł bardzo mi pomógł. :) Z pewnością je wprowadzę, zajmę się jeszcze ćwiczeniami, Sinial już mam - myślę, że jestem gotowa na walkę z cellulite.

gosia - 2018-10-28 12:56:52

Najważniejsze jest, zeby pić dużo wody, bo tylko wtedy da się toksyny wypłukać, no i oczywiście jak najmniej solić. Wiadomo, że całkowicie uniknąć soli się nie da, ale z cukrem jest jeszcze gorzej. Jest po prostu wszędzie, nawet w ketchupie i chlebie, chociaż wydają się słone. Dlatego dobrze mieć skuteczny krem na cellulit, bo w dzisiejszych czasach, jak żywność jest taka przetworzona, to chyba samą dietą nie da się zwalczyć cellulitu.

Kasia Kaśka - 2018-10-23 13:35:10

Podsumowanie w punkt, właśnie o to chodzi, żeby cały czas jeść zdrowo, a nie próbować coraz to dziwniejsze diety cud. Potem tylko się męczymy, a w końcu i tak rzucamy taką dietę i pojawia się efekt jojo. Lepiej podejść do tego z glową, zamiast ciągle eksperymentować z różnymi dietami.

młoda_a_z_cellulitem - 2018-10-21 19:37:18

Bardzo ciekawe informacje. Z pewnością wprowadzę te zasady do mojej diety, bo jednak chcę się tego cellulitu pozbyć. Tak bardzo źle się z nim czuję. Mam wrażenie, że to przez niego mam tak niską samoocenę. :(

zaskoczona - 2018-10-19 10:36:00

Nie spodziewałam się, że dieta jest tak ważna jeśli chodzi o cellulit. Szczerze mówiąc trochę się zapuściłam jeśli o to chodzi, jakieś fastfoody i w ogóle. nie jestem z siebie dumna. :( Chyba będzie trzeba w końcu się tym zająć, bo inaczej nigdy się nie pozbędę tego obrzydlistwa z ud. :/

Tamara28 - 2018-10-17 12:13:05

Nie da się ukryć, że dieta jest bardzo ważna, ale nie powinnaś się do tego ograniczać. Oprócz tego jeszcze trzeba ćwiczyć, odpowiednio się nawadniać no i stosować krem. Dopiero wtedy można zauważyć jakieś sensowne efekty. Moje rozstępy na udach to był dramat, ale jak właśnie zaczęłam stosować się do tych zasad, włączyłam Sinial do mojej codziennej pielęgnacji ciała i teraz mój cellulit jest tak mały, że jakby go nie było. A to jeszcze nie koniec :DDDD

weronika - 2018-10-16 16:29:22

Ostatnio właśnie czytałam o tym, że powstawanie cellulitu bardzo zależy od tego, jak się odżywiamy. Będę musiała to zapamiętać i wprowadzić w moją dietę, bo jednak ten mój cellulit to masakra. :(

Opinie o Sinial - od naszych klientów

Informacje o wysyłce: Brak opóźnień, wysyłka realizowana w ciągu 24h.

Poczekaj!
Chcesz rabat 10%?

Jesteśmy pewni, ze nasze produkty są najwyższej jakości i będą odpowiadać Twoim oczekiwaniom. Dlatego też, by zachęcić Cię do wypróbowania naszego produktu, którego jakość gwarantujemy, dajemy Ci rabat 10%.

10RABAT2017

Tak, chcę!