Potrzebujesz pomocy? Zadzwoń! +48 576 142 509 Sklep online Twój koszyk

Dieta Daniela – wszystko co musisz wiedzieć

Strona główna » Blog » Dieta Daniela – wszystko co musisz wiedzieć

Dieta Daniela – wszystko co musisz wiedzieć o jej zasadach i korzyściach w walce z cellulitem. Nietypowa dieta, zwana także pół-głodówką, pozwala na szybką utratę tłuszczu oraz poprawia ogólny stan zdrowia. Dzięki wyeliminowaniu niektórych produktów, możemy poprawić nasz samopoczucie, zwiększyć energię a także pozbyć się wielu chorób.

Post daniela zasady i zaleceniaDieta Daniela, nazywana też postem Daniela, wywodzi się z Księgi Daniela i podąża za dietetycznymi i duchowymi praktykami proroka Daniela w ciągu 21 dni. Jest to dieta, która w dużej mierze skupia się na owocach, warzywach, roślinach strączkowych i pełnoziarnistej żywności, a eliminuje niektóre pokarmy, takie jak mięso, cukry i wszelkie napoje z wyjątkiem czystej wody. Post Daniela trwa zazwyczaj 21 lub nawet 40 dni. Ma na celu przestawienie organizmu na tak zwane odżywianie wewnętrzne. Podczas tego procesu organizm zaczyna wykorzystywać jako paliwo zgromadzone nadmiary tkanki tłuszczowej, a gdy już jej zabraknie przerzuca się na zniszczone tkanki, nagromadzone toksyny i inne zanieczyszczenia. Dzięki temu na diecie Daniela nie tylko chudniemy ale również oczyszczamy nasz organizm.

Post Daniela – zasady i zalecenia

Ponieważ post Daniela jest postem częściowym (ograniczającym niektóre pokarmy i napoje) nie ma limitu w ilości jedzenia, które możesz zjeść. Ograniczenia dotyczą rodzajów jedzenia, które możesz zjeść. Sposób, w jaki zdecydujesz się spożywać te pokarmy, zależy od Ciebie. Możesz jeść je na surowo lub w postaci soku, aby dieta była bardziej intensywna, lub cieszyć się nimi ugotowanymi, gotowanymi na parze lub grillowanymi aby dodać im więcej smaku.

Krem na cellulit - Sinial

WYBIERZ SINIALJEDNO Z ROZWIĄZAŃ NA CELLULIT W FORMIE KREMU zamów!

Żywność, którą można jeść podczas post u Daniela:

  • wszystkie owoce: świeże, mrożone, suszone (bez dodatku cukru), w postaci soku. Unikaj Owoców z puszki z powodu dodanego cukru i konserwantów;
  • wszystkie warzywa: również świeże, mrożone lub w postaci soku. Warzywa skrobiowe takie jak ziemniaki czy bataty również są w porządku, Unikaj warzyw z puszki ze względu na dodatki;
  • pełne ziarna: pełne ziarno pszenicy, brązowy ryż, quinoa, owies, jęczmień, kasza, makaron pełnoziarnisty, tortille pełnoziarniste, kasza gryczana, ciastka ryżowe, popcorn;
  • wszystkie fasole i rośliny strączkowe – mogą być puszkowane lub suszone;
  • wszystkie orzechy i nasiona;
  • wszystkie oleje wysokiej jakości;
  • dozwolona jest woda, w tym woda źródlana i destylowana, sok warzywny lub owocowy (tylko świeżo wyciskany, bez dodatku cukrów), niesłodzone mleko kokosowe i mleko migdałowe;
  • tofu, produkty sojowe, ocet, przyprawy, sól, zioła i przyprawy.

Jeśli jesz żywność pakowaną lub gotową, bardzo polecam sprawdzenie etykiety przed jej zjedzeniem. Będziesz zszokowany ilością dodanych konserwantów i cukrów, które wkradają się do pakowanych lub gotowych produktów spożywczych.

Te pokarmy powinny być absolutnie unikane podczas postu Daniela:

  • wszystkie mięsa i produkty pochodzenia zwierzęcego;
  • wszystkie produkty mleczne;
  • cukier w każdej postaci;
  • wszystkie rafinowane i przetworzone produkty spożywcze, takie jak chleb i wypieki (chyba, że nie zawierają drożdży, cukru i białej mąki);
  • wszystkie głęboko smażone produkty spożywcze;
  • napoje takie jak kawa, herbata, energetyki, słodzone soki, napoje gazowane, alkohol.

Sprawdź również, czy warto używać domowego kremu na cellulit

Wychodzenie z postu Daniela bez efektów ubocznych

Wychodzenie z postu Daniela powinno odbywać się tak jak wychodzenie z każdej diety – stopniowo. Należy sukcesywnie przyzwyczaić organizm do ograniczanych wcześniej produktów i wprowadzać je z głową. Natychmiastowy powrót do starych nawyków to szok dla ciała i brak długoterminowych efektów. Codziennie z umiarem dodawaj produkty mleczne, mięso, wypieki. Nie zapominaj też o aktywności fizycznej – to ona pomoże Ci zachować osiągnięte efekty. Interesujące jest to, że post Daniela trwa 21 dni i dokładnie tyle potrzeba, aby zerwać z nałogiem.

Dieta Daniela może być świetnym czasem na usunięcie złych nawyków i uzależnień – takich jak kawa i cukier – i stworzenie w ich miejsce nowych, zdrowych nawyków.

Dieta Daniela w walce z cellulitem

Dieta Daniela stosowana konsekwentnie i połączona z aktywnością fizyczną pozwoli na zgubienie zbędnych kilogramów, oczyszczenie organizmu z zaległych toksyn a co za tym idzie na poprawienie ogólnego stanu zdrowia. Jak wiemy cellulit to nierównomierne rozmieszczenie tkanki tłuszczowej, zatem taki “atak” na nią w postaci diety i ćwiczeń z pewnością pomoże w jej zniwelowaniu.

Post Daniela – przykładowy jadłospisWychodzenie z postu Daniela bez efektów ubocznych

Przykładowy jadłospis na poście Daniela prezentuje się przede wszystkim zdrowo, kolorowo i syto. Zawiera dużo witamin pozwalając na oczyszczenie organizmu z toksyn i uzupełnienie go zdrowymi pokarmami. Śniadanie najlepiej zacząć od zielonego koktajlu z ogórków, jabłek, jarmużu i banana. Możemy dodać nasiona chia oraz zmielone płatki owsiane. Obiad w formie kaszanej sałatki z awokado. Wystarczy wymieszać ze sobą ugotowaną kaszę quinoa, pokrojone awokado, pomidora, cebulę, fasolkę – doprawić wyciśniętym czosnkiem, solą, pieprzem sokiem z cytryny i odrobiną oliwy. Taka sałatka nie tylko nas nasyci ale dostarczy wiele witamin wpływających błogo na naszą skórę. Na kolację proponujemy zupę krem z dyni oraz jako przekąskę grejpfruta, znanego ze swoich właściwości w walce z cellulitem.

Post Daniela – efekty antycellulitowe

Post Daniela – efekty widać już po kilku pierwszych dniach. Dzięki usunięciu produktów pochodzenia zwierzęcego dieta Daniela daje pozytywne wyniki w walce z cellulitem, nadwagą oraz podwyższonym cholesterolem. Po zakończeniu diety Daniela będziemy się czuli zdrowsi, lżejsi i oczyszczeni. Dieta Daniela pomaga w usunięciu cellulitu jednak sama w sobie nie zawsze jest wystarczająca. Warto połączyć ją z aktywnością fizyczną oraz prawidłową pielęgnacją ciała naturalnymi kosmetykami.


Bibliografia

1. Casademunt J., Naturalne sposoby zwalczania cellulitu, 2007
2. Lonczak A., Cellulit – leczenie i profilaktyka, 2011
3. Pura-Rynasiewicz A., Cellulit – choroba czy defekt kosmetyczny? 2010

1 głosów

Komentarze

Kornelia Juleńska - 2022-01-12 10:50:24

ja robiłam, efekt jakiś był ale najważniejsze jest to co zrobisz potem

Lusia - 2022-01-11 19:43:03

A tak szczerze ktoś Dietę Daniela doprowadził do końca i widziała działanie antycellulitowe, czy nie warto

Chimay - 2022-01-11 09:18:28

W tej diecie Daniela najważniejsze jest żeby jak na tyle kalorii jeść objętościowo dużo. Fajnie jest sobie jakiś przykładowy jadłospis ogarnąć

Ola - 2022-01-10 16:09:33

Na pewno jakąś różnicę się poczuje, ale po diecie trzeba i tak kontynuować już mniej restrykcyjną dietę

Agata - 2022-01-10 08:17:53

A jak wygląda dieta Daniela w walce z cellulitem?

Ewa - 2022-01-09 23:41:13

No trzeba to na pewno robić z głową i stopniowo, ale ja sama nigdy bym się takiej diety nie podjęła

Elwirka - 2022-01-09 22:11:34

600 kcal to nie trochę za mało? W ogóle wychodzenie z diety Daniela bez skutów ubocznych, typu efekt jo jo może być mega ciężkie

kamiszka - 2022-01-09 18:08:55

Ja wiem tyle że wtedy je się tylko warzywa i owoce głównie

Zuza - 2022-01-09 11:01:23

Jakie są w ogóle dokładne zasady i zalecenia diety Daniela, coś słyszałam o jakiś 600 kcal

Opinie o Sinial - od naszych klientów

Informacje o wysyłce: Zamów teraz, a paczkę wyślemy w ciągu 24 godzin (w dni robocze) 😊